SIAR RAYA

Monday, December 20, 2010

AKTIVITI MEMBAZIRKAN DUIT


Assalamualaikum ...

ehemmm . annyeong ! kali ni nak guna kata ganti diri 'aku' . suka hati aku lah kan (testing) . ahaha . semalam dah keluar berseronok dengan kawan kawan . pergi meronda johor bahru . gambar yang ala ala model kat tepi blog tuh gambar yang diambil semalam jugak . semalam malas nak taip blog sebab terlalu letih . tapi dah upload gambar kat fb . boleh lah pergi tengok . heee

ok ok . aktiviti membazirkan duit . aku keluar dengan mama dan bibik . pergi gunting rambut . mama yang nak sangat gunting . ok last last aku ngan bibik sekali join the club . ahaha . aku cakap ngan brader tuh trim sket hujung rambut aku . then aku nak kasik pendek fringe aku . sekali dia kasik gunting bapak banyak . pendek sudah rambut aku . kurang asam betul ! macam nak nangis aku kat situ . tapi tak macho lah kan nangis kat depan ramai orang . peh hati aku panas jek !

muncung aku memang boleh ukur dengan pembaris . ada lah dalam 7cm ( peh nak menipu tak agak agak ) . nak mengubat hati yang lara aku pergi round round carik pasal lagi . sekali tengok jam dah dinner time . perut pun dah bunyik lagu maher zain ( nak jugak placing ) . mama cakap nak makan spaghetti ( padahal aku ) . ahaha . last last sekali lagi aku ngan bibik makan spaghetti jugak . haa . order jugak banyak side meal and desert . ini aktiviti membuncitkan perut namanya . BOO !!!

lepas makan kena exercise . round round lagi . sekali lagi aku TERbeli barang kehendak ( economy phrase )
. barang kehendak bermaksud keinginan individu memiliki barang bagi mencapi kehidupan yang lebih selesa . walau bagaimanapun , hidup masih boleh diteruskan tanpa memenuhi kehendak tersebut .  ahaha . tapi kali ni  aku hamburkan duit tak banyak sangat . sikit je . eh tak tipu . betul . lepas tuh mama lah yang hamburkan duit banyak gila beli barang dapur ( padahal aku lagi ) .


 ♥ shawl baru lagi ♥

♥ vanilla caramel puding ♥

♥ bean sprout ♥

♥ samosa my favorite kueh ever ♥

♥ cream chicken carbonara ♥

itu sahaja lah cerita dongeng untuk kali ini , maizura moksin .

No comments:

Post a Comment