SIAR RAYA

Monday, August 1, 2011

GIGI BONGSU AL MUBARAK


Assalamualaikum

Jam dah lebih tengah malam , so dah bermula BULAN BARU . BULAN RAMADHAN DAN BULAN OGOS . di bulan baru ni aku dikurniakan satu nikmat dan azab sekaligus . yes . GIGI BONGSU KU DAH MULA TUMBUH ! kenapa nikmat ? sebab syukur alhamdulillah Allah beri kesenangan dengan tumbuh gigi baru . boleh lah aku guna dengan sebaiknya kelak . mana lah tahu gigi geraham yang lain dah mula tak berfungsi dengan begitu baik , kan ?

kenapa azab pulak ? menurut kata orang dan pembacaan aku juga , apabila gigi bongsu ini mula tumbuh , ia akan menyebabkan kesakitan yang agak luar biasa . ini kerana gigi bongsu tumbuh di kawasan rahang gusi yang agak sempit . gigi bongsu kira tak cukup space nak tumbuh . jadi dia akan paksa tolak akak dan abang long gigi lain . ini akan menyebabkan kesakitan pada gigi . kadang kadang sampai demam bila ini terjadi . aku ni kira berada di fasa awal , jadi baru mula rasa sengal dan tak selesa .

well , ini bukan satu halangan untuk aku terus mejalankan ibadah puasa dengan sempurna . insyaAllah . sekadar perkongsian bersama . dan doakan semoga tidak terjadi sebarang komplikasi dengan pertumbuhan gigi bongsu aku . Amin ...

2 comments:

  1. huwaaa...memang saket wak..kita penah kena masa kat kolej ritu....T_T
    tapi xpe...anggap ianya 1 cabaran...selamat menyambut ramadhan almubarak mai...=)

    ReplyDelete
  2. wah.skit la..lagi2 sakit ggi..tape2..
    btul jugak.tu bukan halangan utk beribadat,
    selamat berpuasa :)

    ReplyDelete