SIAR RAYA

Monday, January 31, 2011

Suai kenal BLOGGER BARU : Edisi Februari ..


Assalamualaikum

sejak dua menjak ni rajin betul aku berblogging . semangat pulak bila tahu ada yang suka baca karangan budak busuk ni . ahaha mengaku pun yang kau tu busuk ya cik mai !!! ok entri kedua untuk hari ini berkisar tentang ini . aku ni boleh consider blogger baru ke ? ya atau ya ? pastu kenapa abang BEN ASHAARI  ni selalu je terpapar kat entri aku ? sebab aku ni kagum dengan dia .

aku ni selalu je baca blog dia . so pantang lah nampak ada segmen dengan dia , aku pon akan jadi tarzan kepoh . kahkahkah !!! terus ke pendapat aku tentang 1Tube pulak . aku baru je tahu pasal web ni . secara kasarnya , aku rasa ia seangkatan youtube . err iya ke ? iyakan aje lah . aku nampak logo 1Malaysia kat situ . so aku excited . aku ni boleh kira fanatik jugak dengan gagasan PM kita ni . ceeetttt !!! apart from that , aku berpendapat iya satu kemajuan , setapak lagi usaha memartabatkan nama Malaysia di antero dunia . betul ke ayat aku ni ? whatever lah . memang brilliant kan benda benda macam tu . kalau youtube je monopoli , tak challenging lah kan ? ok all the best 1Tube !

next , DUNIA BLOG DI MALAYSIA SEMAKIN MENARIK KERANA ada aku di dalamnya . piraaaahhh !!! ok silap . kerana semakin ramai bloggers yang hebat seperti yang paling obvious abg BEN ASHAARI , kak HANIS ZALIKHA , kak IRINE NADIA dan ramai lagi yang tanpa mereka sedar mereka berpengaruh . apa saja yang mereka ni tulis pasti ada yang ikut dan take notes . kalau mereka kata jangan drug-ing , rempit-ing or apa saja , mesti followers akan kata ok ini menarik . secara tak langsung mereka para blogger ini boleh jadi pemimpin generasi akan datang untuk menjadi lebih baik .

selain itu , blogging ni dah jadi macam media massa yang ada berita dan segala benda yang berlaku di sekeling kita kan . tak heran lah kalau berita baru seminit , dah boleh sebar satu dunia melalui blogging ni . tak lupa jugak untuk penjanaan pendapatan pasif bagi para bloggers . ini memang lagi menarik . potpet potpet sikit , dah boleh dapat duit . bukan bloggers je yang dapat senang , ia jugak kira membantu orang yang sewa untuk pasang iklan tuh melariskan lagi usaha dia . personally bagi aku pulak , dengan blogging ni aku dapat banyak input dan output jugak . contohnya , belajar buat header dan lain lain . ini hanya pendapat aku lah .

ok itu saja . tiada unsur rasuah di sini . kepada kamu yang baca blog ini , kalian memang terbaik ! thanks a bunch and more love !



13 comments:

  1. ehh mane shoutbox ea ? hehe . btw , mmg suke blog niehh ^^

    ReplyDelete
  2. betul.. berita macam2 ada kat blog ni kan..
    Jemput ke:ALL IN ONE

    ReplyDelete
  3. nice blog...follow kamoo..~..
    jemput ke blog sy yg xterupdate n law sudi jom follow2 ckit..hehehe..

    ReplyDelete
  4. thanks a bunch !!! semoga Allah sentiasa bersama kalian !!! done following u guys :')

    ReplyDelete
  5. thanks yaya . sudah follow up kamu :')

    ReplyDelete
  6. waa background anak patung yang comel . saya amek sibijik ye ? ehehe :) salam perkenalan btw :)

    ReplyDelete
  7. err akak , saya rasa elok akak letak shoutbox kat atas sikit . senang org nampak . huhu saya org pertama komen kat situ . sori ye , pendapat aje . hehe peace :)

    ReplyDelete
  8. hi nadhirah . ada 'chan' . minat jepun eh . weee thanks . salam kenal . nak amek sebiji ? boleh . tapi baik amek 3 . 3 seringgit . ahaha . will follow u up :')

    ReplyDelete
  9. salam ziarah dan salam perkenalan dari aculfolio.com

    ReplyDelete
  10. salam ziarah n follow ur blog.. mai singgah n follow blog saya..

    ReplyDelete