SIAR RAYA

Thursday, February 17, 2011

BERTANGGUNGJAWAB LAH



Assalamualaikum

Masih ada banyak tugas lagi sebenarnya tak selesai lagi . minggu yang sangat sibuk . tak menang tangan dibuatnya . tapi nak kongsi  sikit tentang pengalaman baru aku . pada hari selasa aku dan rakan rakan yang lain keluar beli barang barang keperluan kteorang . sebelum balik , kami dinner di pizza hut . kami berempat order lah 2 regular pizza .

ok first thing first , nak beritahu entri ini bukan satu penghinaan atau mencemar nama baik ya . bukan itu niat aku . next , aku nak beritahu , a slice of pizza yang dalam gambar itu ada RAMBUT . aku pun apa lagi , panggil lah crew kat situ dah inform pasal pizza rambut tu then dia ambil balik . dia datang semula kat aku dan kata akan ganti dengan yang baru .

aku pun kata ok lah . sebab itu kira kesilapan pihak diorang kan . lepas tuh , masa nak balik crew dia cakap manager kata sorry sangat . nak jadi cerita , aku baru perasan yang dia ganti pizza tu one whole regular size jugak . padahal pizza yang ada rambut tu 1 slice je . so , kira kteorang bayar 3 whole untuk harga 2 whole je . jeng jeng jeng , bagus betul .

ok moralnya , tindakan mengganti pizza itu dan manager mintak maaf itu patut sebagai tanda maaf dan bersifat tanggungjawab . bertanggungjawablah jika itu sememangnya kesilapan yang kita lakukan . kata MAAF itu memang wajib ya . dan kita sebagai pelanggan harus faham dan hargai kata maaf itu . setiap manusia melakukan kesilapan . jadi bertimbang rasa .

thanks to pizza hut , tesco mergong . dan terima kasih kat kalian yang sudi baca . much love !!!

No comments:

Post a Comment