SIAR RAYA

Saturday, February 19, 2011

ACCOUNTANTS KEDEKUT

pic courtesy by google


Assalamualaikum


wuwuwu !!! dapat rasa quality penulisan aku semakin teruk la ni . aku rasa sangat sedih dan kesal dengan sikap aku . kepada dearest followers , aku nak mintak maaf sesangat sebab hampakan korang . aku update pun ciput and benda yang tak nafsu pun nak dibaca kan ? aku betul betul busy dengan tugas yang tak ada hujungnya . aku nak mengeluh tapi itu tak sepatutnya sebab itu semua adalah tugas dan tanggungjawab aku sebagai seorang mahasiswi .

masa dapat result semester lepas , aku agak kecewa dengan pencapaian aku . masa tuh dok pasanglah azam dan kemain bersungguh sungguh nak perbaiki dan tingkatkan usaha . tapi sampai kesudah aku rasa tak gerak pun . eiii menci lah macam ni . ok aku cuba lah update entry baru ini . ok . tengok tajuk , uiihhh para accountants jangan salah faham . well , itu sekadar tajuk je . sebanarnya nak kongsi pendapat lecturer accounting aku tentang istilah kedekut itu .

mari kita renungkan . kata beliau , kebanyakkan orang kat luar sana selalu mengandaikan bahawa accountants ialah manusia yang kedekut . sebab kerja accountants ni membuat akaun , penyata , kira-kira dan sebagainya , itu membuatkan mereka terbawa bawa sikap kedekut aka berkira sampai di luar jam bekerja . setepat mana andaian itu aku sendiri tak pasti . tambah beliau lagi , sebanarnya accountants ni bukan kedekut , tapi mereka CALCULATIVE . eleh , sama lah tuh . eh , tak sama lah .

well , kenapa aku kata tak sama ? sebab aku pun bakal accountant ! hahaha !!! eh , tapi betul lah . calculative ni bagus sebenarnya . dengan macam tuh , ia akan membantu mengawal perbelanjaan dan keluar masuk duit kita . kita akan lebih awas dan berhemah . jimat , bukan kedekut . accountants ni akan berfikir masak masak bila dan di mana harus duit dia digunakan . untung dan rugi pun akan diambil kira . kalau bukan accountants pun , korang sepatutnya buat benda yang sama .

ini demi kepentingan korang jugak . walaupun aku ni masih bertatih dan mentah lagi tentang acconting , tapi more or less aku ada lah jugak gambaran tantang accounting dan dunia di sekelilingnya . so , kepada yang bersangkutan , boleh lah pertimbangkan perspektif korang tentang alkisah kedekut tadi . kaji baik baik . aku ni bukan lah bagus sangat , tapi hanya sekadar berkongsi sedikit input yang aku dapat . renung-renungkan lah . and terima kasih sudi baca . much love !!! 

2 comments:

  1. akauntan tu sebenarnya perlukan kerajinan yg tingi, jadi, akauntan yg berjaya adalah seorg yg sgt rajin....

    ReplyDelete